دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۰۳

6 مورد از بهترین جاذبه های گردشگری قشم

۴ بازديد

برای کسانی که با گردشگری ایران آشنا هستند ، می دانند که قشم یکی از بی نظیر ترین مناطق گردشگری در ایران است. این جزیره واقع در جنوب ایران در خلیج فارس هر ساله هزاران گردشگر بین المللی و داخلی را به سمت خود جذب می کند. شما می توانید با استفاده از بلیط ارزان ایران ایر ، سفری سریع و ارزان به قشم داشته باشید.

چند دلیل برای این محبوبیت وجود دارد. قشم در کنار کیش یک منطقه تجارت آزاد است. این بدان معنی است که گردشگران در هنگام ورود به قشم موظف به ارائه ویزا نیستند (در صورت تمایل به ماندن تا 14 روز). علاوه بر این ، به دلیل اینکه منطقه ای بخشوده از حقوق گمرکی است ، تمام کالاها در قشم نسبت به بقیه ایران ارزان تر است.

یکی دیگر از دلایل محبوبیت قشم ، طبیعت خام و بکر آن است. قشم یک ژئوپارک جهانی توسط یونسکو تعیین شده است و دارای میراث طبیعی زیادی است که تحت حمایت یونسکو قرار دارد. اگر از کلان شهرها خسته شده اید ، یا می خواهید از زندگی شلوغ روز مدرن دور شوید ، قشم فرار مناسب برای شما است.

جنگل های دریایی حرا

جنگل حرا مانگرو یک زیست کده محدود است که در شمال غربی قشم واقع شده است. گفته می شود جنگل های حرا حدود 1.5 درصد از پرندگان مهاجر جهان را در فصول سرد در خود جای می دهد. اگر خوش شانس باشید ، می توانید در سفر خود به جنگل های حرا ، حواشی ، پیلیان ، فلامینگو و تعداد بیشماری از پرندگان کمیاب را تماشا کنید.

برای رسیدن به قسمت های مختلف جنگل از طریق آبراه ها می توانید قایق اجاره کنید. از دیدن افراد در حال پرش از قایق و شنا در آبراه ها تعجب نکنید. اگر برای هیجان آماده هستید ، از راننده قایق بخواهید تا با سرعت بالایی شمارا ببرد!

دره ستارگان

دوربین خود را بسته بندی کرده و سمت هنری مغز خود را روشن کنید: دره ستارگان قصد دارد شما را از پای در آورد. این دره سنگ سورئال یکی از زیباترین و دیدنی ترین جاذبه های طبیعی قشم است. گفته می شود ، به گفته افراد محلی ، اشکال سنگی غیرمعمول این دره در یک شب درخشان ایجاد شده است که یکی از ستارگان سقوط کرد و روی زمین فرو ریخت.

دره ستارگان مکان مناسبی برای پیاده روی در روز و گرفتن عکس های زیبا است. متأسفانه شبها برای بازدید کنندگان بسته شده است که می تواند دلیل خوبی داشته باشد زیرا افراد محلی معتقدند جنها و ارواح شبانه در دره پرسه می زنند!

غار نمکی نمکدان

نمکدان در فاصله 100 کیلومتری از سرزمین اصلی قشم واقع شده است. این طولانی ترین غار نمکی جهان است. برای اینکه بتوانید درون تاریکی غار را ببینید ، به یک مشعل نیاز خواهید داشت. با این حال ، اگر یکی از آنها را با خود ندارید نگران نباشید زیرا آنها در سایت با قیمت بسیار پایین فروخته می شوند.

سفر به داخل آسان نخواهد بود؛ ممکن است لازم باشد که خیلی نزدیک به زمین خز شوید یا در موقعیتهای ناراحت کننده قدم بزنید. در پایان ، با این وجود از مخلوط های زیبایی که از نفس و فرم های زیبا و نفس گیر به دست می آورند ، پاداش می گیرند و این سفر را کاملاً ارزشمند می کند. به منظور بهبود تجربه شما ، توصیه می شود برای سهولت در این شگفتی غار ، یک راهنمای واجد شرایط دریافت کنید.

کانیون چاهکوه

بسیاری کانیون چاهکوه را اولین و مهمترین “هفت عجایب” قشم می دانند. دره قهوه چاهکوه یا دره چاهکوه در دهکده چاهووی شارقی در حدود 70 کیلومتری قشم واقع شده است. کانیون حدود 100 متر از عمق زمین می رود. در سفر خود به پایین ، می توانید طیف گسترده ای از سنگهای رسوبی و فرسایش آنها را با اشکال باشکوه روی دیوارها و حفره ها مشاهده کنید. اگر از کوهنوردی روی صخره ها و شکل های اثیری لذت می برید ، کانیون چارکووه یک تجربه به یاد ماندنی است.

اگرچه قشم در درجه اول به دلیل شگفتی های طبیعی شناخته شده است ، اما هنوز هم تعداد کمی از جاذبه های تاریخی در قشم وجود دارد که ارزش بازدید را دارند. بگذارید دو مورد از آنها را در زیر بررسی کنیم

قلعه پرتغالی

قلعه پرتغالی در قشم بقایایی از استعمار پرتغال در خلیج فارس است. دیوارهای ضخیم این قلعه سنگ قرمز بیش از 500 سال پیش برای محافظت از سربازان پرتغالی از شورش های احتمالی محلی ساخته شده است.

این قلعه سنگ قرمز اخیراً با هدف توریستهای داخلی و بین المللی به مقصدی محبوب تبدیل شده است. این تاریخ و معماری قلعه است که سالانه هزاران نفر از آن را به خود جلب می کند. در میان معدود قلعه پرتغالی ها که در جزایر خلیج فارس پخش شده اند ، یکی از آنها در قشم محبوب ترین است.

قلعه نادری قشم

قلعه نادری واقع در قسمت جنوبی روستای لافت ، قلعه نادری یکی از بناهای تاریخی در قشم است. این قلعه بر پایه استحکامات قلعه های قبل از اسلام ساخته شده و از سنگ و ملات ساخته شده است ، همان ماده ای است که به طور گسترده در منطقه مورد استفاده قرار می گیرد.

اگرچه گذشت زمان آسیب های خود را به چهره این بنا وارد کرده است ، اما آنچه از آن و چهار برج آن باقی مانده است ، هنوز هم آنهایی را که چشم به زیبایی قلعه های باستانی دارند ، جلب می کند. اگر در تعطیلات بعدی خود قصد عزیمت به جزیره زیبای قشم را دارید ، حتماً به وب سایت ما مراجعه کنید تا هتل های قشم را با قیمت تخفیف رزرو کنید.

تاكنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.