یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳

کدام شرکت های هواپیمایی جوان ترین هواپیماها را دارد؟

۵ بازديد
هر ساله مدیران شرکت‌های بزرگ هواپیمایی و هواپیماسازان در یکی از دو نمایشگاه بزرگ هوانوردی که در سال‌های متناوب در پاریس و فارنبرو در خارج از لندن برگزار می‌شود، گرد هم می‌آیند. امسال نمایشگاه هوایی پاریس بود که در آن خطوط هوایی حدود 900 هواپیمای جدید سفارش دادند و صدها سفارش به بوئینگ و ایرباس ارسال شد. طبق داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط مجله FlightGlobal، سال گذشته در Farnborough، کل تقریباً 1500 بود.
نمایشگاه هوایی دبی که هر سال در میان برگزار می‌شود، سومین مکانی است که سفارش‌های هواپیماهای بزرگ در آن اعلام می‌شود. رشد آن با افزایش اندازه شرکت های هواپیمایی خلیج فارس همزمان شده است، که اغلب از آن برای قرار دادن بوئینگ و ایرباس در مقابل یکدیگر برای سفارشات عظیم استفاده می کنند.
هر یک از سه نمایشگاه بزرگ فرصتی است برای خطوط هوایی تا با سفارش هواپیماهای نسل بعدی، از بوئینگ 787 و ایرباس A350 در سال‌های اخیر گرفته تا نوآوری‌های جدیدتر مانند ایرباس A321XLR، که بر صحنه تسلط داشتند، برای آینده ناوگان خود برنامه‌ریزی کنند. نمایشگاه هوایی پاریس در سال
برای نشان دادن این روند تجدید ناوگان، در اینجا نگاهی به این می‌اندازیم که کدام شرکت‌های حامل در سراسر جهان جوان‌ترین ناوگان را دارند.

خطوط هوایی آمریکا

هر سه حامل قدیمی ایالات متحده در حال اضافه کردن هواپیماهایی مانند 787 و A350 به ناوگان خود هستند، اما هنوز هم به طور متوسط برخی از قدیمی ترین هواپیماها را دارند که امروزه پرواز می کنند. این هیچ تاثیری بر ایمنی ندارد، اما مطمئناً می تواند بر راحتی مسافران تأثیر بگذارد.
جوانترین هواپیماهای مسافربری در ایالات متحده متعلق به دو شرکت هواپیمایی است که به دلیل سرمایه گذاری هنگفت در تجربه مسافرتی راحت شناخته شده نیستند: Frontier (4.2 سال) و Spirit (5.6 سال).
خطوط هوایی آلاسکا نیز ناوگان نسبتاً جوانی دارد که میانگین سنی آن 8.4 سال است. در حالی که شرکت هواپیمایی ویرجین آمریکا و ناوگان 70 هواپیمای ایرباس A319/320/321 را به دست آورد، مجبور شد استراتژی تمام بوئینگ خود را کنار بگذارد، اما افزوده‌های ویرجین در واقع سن کلی ناوگان آلاسکا را کاهش داد زیرا برخی از A321ها عملاً کاملاً جدید بودند.

حامل های بین المللی

وقتی یک شرکت هواپیمایی صدها میلیون دلار روی یک هواپیما سرمایه گذاری می کند، باید آنقدر طولانی پرواز کند تا سرمایه گذاری را جبران کند. با این حال، حدود 15 شرکت هواپیمایی بزرگ وجود دارد که می توانند میانگین سن ناوگان خود را زیر 7 سال نگه دارند. برخی از شرکت‌های مخابراتی مانند امارات و سنگاپور برای خدمات ممتاز شناخته شده‌اند، اما برخی دیگر اینگونه نیستند:
برای اکثر خطوط هوایی موجود در این لیست، ما فقط ناوگان خط اصلی و نه هیچ شرکت تابعه منطقه ای را در نظر گرفتیم (با عرض پوزش امریکن ایگل و یونایتد اکسپرس)، با این حال خطوط هوایی نروژی در واقع فعالیت های خود را به تعدادی از اشخاص حقوقی مختلف تقسیم می کند که در کشورهای مختلف در سراسر اروپا ثبت شده اند. به منظور ارائه تصویری عینی تر از عملیات کلی خطوط هوایی، کل ناوگان را بررسی کردیم. ناوگان ترکیبی نروژ دارای بیش از 160 هواپیما با میانگین سنی 3.8 سال است که آن را به جوان ترین ناوگان هوایی امروز تبدیل می کند.
هواپیماهای جوان کمتر دچار مشکلات نگهداری یا فرسودگی می شوند که ممکن است تجربه حین پرواز را از بین ببرد، اما یک هواپیمای قدیمی و به خوبی نگهداری شده نباید هیچ مشکلی با ایمنی پرواز داشته باشد.
در واقع، سقوط هایی که در ماه های اخیر رخ داده است - از سقوط معروف 737 MAX در اندونزی و اتیوپی تا سقوط یک هواپیمای دو ساله آئروفلوت سوخوی سوپرجت 100 - شامل هواپیماهای جدید شده است. هر دو شرکت هواپیمایی Aeroflot و Ethiopian Airlines زمانی که صحبت از جوانترین ناوگان هوایی به میان می آید، در صدر فهرست قرار دارند.
به طور خلاصه: هیچ ارتباط مستقیمی بین سن هواپیما و ایمنی آن وجود ندارد که به عوامل زیادی بستگی دارد.
مهم است که به یاد داشته باشید که این اعداد به عنوان میانگین در صدها هواپیما محاسبه می شوند. پایین نگه داشتن سن کلی ناوگان مستلزم ترکیبی از خرید هواپیماهای جدید و بازنشستگی هواپیماهای قدیمی است. برای مثال، این همان کاری است که ویرجین آتلانتیک در حال انجام آن است.
این شرکت هواپیمایی 14 فروند هواپیمای ایرباس A330-900neo با گزینه ای برای شش فروند دیگر در نمایشگاه هوایی پاریس سفارش داد. ویرجین آتلانتیک در بحبوحه تعمیرات اساسی ناوگان 10 ساله خود قرار دارد که باعث می شود تمام هواپیماهای خود جایگزین شود و میانگین سنی ناوگان آن از 9.6 سال به تنها 5.3 به نصف کاهش یابد.
تاكنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.