یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳

کدام شرکت های هواپیمایی جوان ترین هواپیماها را دارد؟

۵ بازديد
هر ساله مدیران شرکت‌های بزرگ هواپیمایی و هواپیماسازان در یکی از دو نمایشگاه بزرگ هوانوردی که در سال‌های متناوب در پاریس و فارنبرو در خارج از لندن برگزار می‌شود، گرد هم می‌آیند. امسال نمایشگاه هوایی پاریس بود که در آن خطوط هوایی حدود 900 هواپیمای جدید سفارش دادند و صدها سفارش به بوئینگ و ایرباس ارسال شد. طبق داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط مجله FlightGlobal، سال گذشته در Farnborough، کل تقریباً 1500 بود.
نمایشگاه هوایی دبی که هر سال در میان برگزار می‌شود، سومین مکانی است که سفارش‌های هواپیماهای بزرگ در آن اعلام می‌شود. رشد آن با افزایش اندازه شرکت های هواپیمایی خلیج فارس همزمان شده است، که اغلب از آن برای قرار دادن بوئینگ و ایرباس در مقابل یکدیگر برای سفارشات عظیم استفاده می کنند.
هر یک از سه نمایشگاه بزرگ فرصتی است برای خطوط هوایی تا با سفارش هواپیماهای نسل بعدی، از بوئینگ 787 و ایرباس A350 در سال‌های اخیر گرفته تا نوآوری‌های جدیدتر مانند ایرباس A321XLR، که بر صحنه تسلط داشتند، برای آینده ناوگان خود برنامه‌ریزی کنند. نمایشگاه هوایی پاریس در سال
برای نشان دادن این روند تجدید ناوگان، در اینجا نگاهی به این می‌اندازیم که کدام شرکت‌های حامل در سراسر جهان جوان‌ترین ناوگان را دارند.

خطوط هوایی آمریکا

هر سه حامل قدیمی ایالات متحده در حال اضافه کردن هواپیماهایی مانند 787 و A350 به ناوگان خود هستند، اما هنوز هم به طور متوسط برخی از قدیمی ترین هواپیماها را دارند که امروزه پرواز می کنند. این هیچ تاثیری بر ایمنی ندارد، اما مطمئناً می تواند بر راحتی مسافران تأثیر بگذارد.
جوانترین هواپیماهای مسافربری در ایالات متحده متعلق به دو شرکت هواپیمایی است که به دلیل سرمایه گذاری هنگفت در تجربه مسافرتی راحت شناخته شده نیستند: Frontier (4.2 سال) و Spirit (5.6 سال).
خطوط هوایی آلاسکا نیز ناوگان نسبتاً جوانی دارد که میانگین سنی آن 8.4 سال است. در حالی که شرکت هواپیمایی ویرجین آمریکا و ناوگان 70 هواپیمای ایرباس A319/320/321 را به دست آورد، مجبور شد استراتژی تمام بوئینگ خود را کنار بگذارد، اما افزوده‌های ویرجین در واقع سن کلی ناوگان آلاسکا را کاهش داد زیرا برخی از A321ها عملاً کاملاً جدید بودند.

حامل های بین المللی

وقتی یک شرکت هواپیمایی صدها میلیون دلار روی یک هواپیما سرمایه گذاری می کند، باید آنقدر طولانی پرواز کند تا سرمایه گذاری را جبران کند. با این حال، حدود 15 شرکت هواپیمایی بزرگ وجود دارد که می توانند میانگین سن ناوگان خود را زیر 7 سال نگه دارند. برخی از شرکت‌های مخابراتی مانند امارات و سنگاپور برای خدمات ممتاز شناخته شده‌اند، اما برخی دیگر اینگونه نیستند:
برای اکثر خطوط هوایی موجود در این لیست، ما فقط ناوگان خط اصلی و نه هیچ شرکت تابعه منطقه ای را در نظر گرفتیم (با عرض پوزش امریکن ایگل و یونایتد اکسپرس)، با این حال خطوط هوایی نروژی در واقع فعالیت های خود را به تعدادی از اشخاص حقوقی مختلف تقسیم می کند که در کشورهای مختلف در سراسر اروپا ثبت شده اند. به منظور ارائه تصویری عینی تر از عملیات کلی خطوط هوایی، کل ناوگان را بررسی کردیم. ناوگان ترکیبی نروژ دارای بیش از 160 هواپیما با میانگین سنی 3.8 سال است که آن را به جوان ترین ناوگان هوایی امروز تبدیل می کند.
هواپیماهای جوان کمتر دچار مشکلات نگهداری یا فرسودگی می شوند که ممکن است تجربه حین پرواز را از بین ببرد، اما یک هواپیمای قدیمی و به خوبی نگهداری شده نباید هیچ مشکلی با ایمنی پرواز داشته باشد.
در واقع، سقوط هایی که در ماه های اخیر رخ داده است - از سقوط معروف 737 MAX در اندونزی و اتیوپی تا سقوط یک هواپیمای دو ساله آئروفلوت سوخوی سوپرجت 100 - شامل هواپیماهای جدید شده است. هر دو شرکت هواپیمایی Aeroflot و Ethiopian Airlines زمانی که صحبت از جوانترین ناوگان هوایی به میان می آید، در صدر فهرست قرار دارند.
به طور خلاصه: هیچ ارتباط مستقیمی بین سن هواپیما و ایمنی آن وجود ندارد که به عوامل زیادی بستگی دارد.
مهم است که به یاد داشته باشید که این اعداد به عنوان میانگین در صدها هواپیما محاسبه می شوند. پایین نگه داشتن سن کلی ناوگان مستلزم ترکیبی از خرید هواپیماهای جدید و بازنشستگی هواپیماهای قدیمی است. برای مثال، این همان کاری است که ویرجین آتلانتیک در حال انجام آن است.
این شرکت هواپیمایی 14 فروند هواپیمای ایرباس A330-900neo با گزینه ای برای شش فروند دیگر در نمایشگاه هوایی پاریس سفارش داد. ویرجین آتلانتیک در بحبوحه تعمیرات اساسی ناوگان 10 ساله خود قرار دارد که باعث می شود تمام هواپیماهای خود جایگزین شود و میانگین سنی ناوگان آن از 9.6 سال به تنها 5.3 به نصف کاهش یابد.

5 تا از بهترین هواپیماهایی که باید برای سفر بعدی انتخاب کنید

۵ بازديد

اکثر افراد خارج از جامعه «آوگیک»، و مسافرانی که مکرر در مورد آنچه در پرواز می‌خواهند (حتی اگر اهل هواپیما نباشند)، توجه زیادی به انواع هواپیما نمی‌کنند. این یک اشتباه است، زیرا نوع هواپیمایی که پرواز شما را انجام می دهد می تواند تأثیر زیادی بر تجربه کلی پرواز داشته باشد - به خصوص اگر در حال پرواز اقتصادی هستید، جایی که هر مزیتی به شما کمک می کند. اگرچه این قابل درک است، به خصوص وقتی در نظر بگیرید که یک A330 در یک خط هوایی ممکن است به معنای صندلی های قدیمی تر و بدون نورپردازی باشد، در حالی که در دیگری همان مدل می تواند کابین بسیار مدرن و راحت تری داشته باشد. دانستن اینکه در هنگام جستجوی پرواز برای رزرو به دنبال چه چیزی بگردید، دانش و علاقه زیادی را می طلبد، و بیشتر مردم زمانی برای آن ندارند.

با این حال، ممکن است، برای ارائه برخی دستورالعمل های کلی برای هواپیماها، باید مراقب دفعه بعدی که برای پرواز خرید می کنید، باشید. اگر می‌خواهید پرواز بهتری داشته باشید، این پنج مورد برتر هستند. البته معمولا هزینه بلیط هواپیما برای این مدل ها زیاد است اما گاهی با تهیه بلیط هواپیما ارزان چارتر و لحظه آخری می توان سفری مقرون به صرفه داشت.

ایرباسA350

A350 در چند سال گذشته وارد تعدادی از ناوگان خطوط هوایی شده است و به سرعت به یکی از محبوب‌ترین مسافران تبدیل شده است. این هواپیمای دوربرد دو موتوره کم‌مصرف سوخت، به‌طور باورنکردنی بی‌صدا است (اگرچه هنوز هم قدرتمند به نظر می‌رسد) و دارای ارتفاع کابین کمتر، رطوبت بیشتر، سقف‌های بلندتر و پنجره‌های بزرگ‌تر است. این یک شرط خوب است که تمام مزایای هواپیمای مدرن مانند نورپردازی روحی و جدیدترین سیستم های سرگرمی و WiFi را نیز خواهد داشت. اوه و سپس دوربین دم خیره کننده وجود دارد. صندلی‌ها در حالت اقتصادی معمولاً در پیکربندی 3-3-3 قرار می‌گیرند - مانند اکثر بوئینگ‌های 787 - اما کابین A350 عریض‌تر است، بنابراین همه فضای بیشتری برای دراز کردن دارند.

برخی از خطوط هوایی که آن را دارند: قطر ایرویز، دلتا، فین ایر، خطوط هوایی ژاپن، لوفت هانزا، کاتای پاسیفیک، خطوط هوایی سنگاپور. به زودی: خطوط هوایی اسکاندیناوی اولین A350 خود را در دسامبر دریافت می کند.

ایرباسA220

مزایای A220 در اینجا به طور کامل توضیح داده شده است، اما به طور خلاصه: این یک هواپیمای فوق‌العاده جادار است، با توجه به اینکه نسبتاً کوچک است (تعداد صندلی‌ها کمی بیش از 100 صندلی است)، بی‌صدا است، و دارای جدیدترین فناوری‌ها مانند نورپردازی خوب و غیره است.

برخی از خطوط هوایی که آن را دارند: دلتا، ایربالتیک، سوئیس، کره ای ایر، ایر تانزانیا. به زودی: ایر کانادا، ایرفرانس، و غیره.

بوئینگ 767

این ممکن است تعجب آور باشد زیرا 767 یک هواپیمای قدیمی است. اما هنوز هم یک اسب کار ماوراء اقیانوس اطلس است (معلوم است که رتبه سوم را در برکه دارد)، و یک دلیل ساده برای انتخاب آن وجود دارد: پیکربندی 2-3-2 در اقتصاد. این بدان معناست که فقط یک صندلی وسط برای هر ردیف، و برای کسانی که به صورت جفت سفر می‌کنند، این یک گزینه خوب برای نشستن با هم و داشتن یک پنجره بدون غریبه‌ای است که مجموعه صندلی‌های شما را به اشتراک بگذارد. و اگرچه در این مرحله یک هواپیمای قدیمی است، اما بیشتر 767 هایی که هنوز پرواز می کنند دارای سطل های بالای سر زیبا به سبک 777 و فضای داخلی نسبتاً راحت هستند. اگر بین 767 و 787 باشد (با پیکربندی باریک 3-3-3؛ برای اطلاعات بیشتر در مورد آن به زیر مراجعه کنید)، من هر بار یک 767 را انتخاب می کنم.

برخی از خطوط هوایی که آن را دارند: United، Delta، American، LATAM، Austrian Airlines، All Nippon Airways، Japan Airlines. به زودی: هیچ، اما شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه بوئینگ ممکن است یک نوع موتور جدید راه اندازی کند و عمر آن را بیشتر کند. خواهیم دید چه اتفاقی می افتد.

ایرباسA380

A380 ممکن است به زودی به گذشته تبدیل شود، زیرا ایرباس امسال اعلام کرد که به دلیل فروش کند، تولید خود را در چند سال آینده متوقف می کند. اما این غول دو طبقه همچنان یک هواپیمای فوق‌العاده برای پرواز باقی می‌ماند، حتی اگر برای اکثر خطوط هوایی کمی بزرگ باشد که نمی‌توانند با آن پول در بیاورند. آرام و روان است، بهتر از هر چیزی در بیرون از آن تلاطم را کنترل می کند، و حس عاشقانه کشتی کروز در آسمان را القا می کند. نقاط ضعف: پنجره‌های نسبتاً کوچکی دارد، عرشه پایینی آن تقریباً بیش از حد غاردار است و سوار شدن و پیاده‌شدن همزمان در کنار تعداد زیادی از افراد می‌تواند روند کندی باشد. اما با این حال، این یک هواپیمای بسیار راحت است.

برخی از خطوط هوایی که آن را دارند: بریتیش ایرویز، لوفت هانزا، ایرفرانس، آل نیپون ایرویز، اتحاد، امارات، قطر ایرویز، خطوط هوایی سنگاپور، تای ایرویز، کانتاس. به زودی: متأسفانه بعید است که هیچ شرکت هواپیمایی جدیدی در این نوع فعالیت کند و برخی از خطوط هوایی فوق ممکن است به زودی شروع به حذف تدریجی آنها کنند.

ایرباسA320neo

A320neo تقریباً شبیه هواپیماهای قدیمی خانواده A320 به نظر می رسد، اما شما می توانید آن را با موتورهای بسیار بزرگتر و بال های متمایز آن متمایز کنید. به عنوان یک هواپیمای قدیمی با برخی بهبودهای طراحی، مانند A350 بازی را برای مسافران تغییر نمی دهد، اما احتمال اینکه با هواپیمای سایز A320 روبرو شوید، بسیار بیشتر است و اگر چنین کردید، ببینید آیا این گزینه را دارید یا خیر. از یک نئو (به کد 32N یا A20N توجه کنید). مزیت بزرگ پرواز بسیار آرام تر، به علاوه کابین مدرن تر با نورپردازی خوب است. همچنین سوخت کارآمد است و آلایندگی کمتری را از بین می برد. نقاط ضعف: این هواپیما هنوز هم یک هواپیمای 3-3 پیکربندی شده از نظر اقتصادی است، به این معنی که کسانی که صندلی در پنجره را دوست دارند باید توسط حداکثر دو غریبه ساندویچ شوند.

 

 

برخی از خطوط هوایی که آن را دارند: دلتا، آمریکایی، فرانتیر، اسپیریت، اینترجت، SAS، بریتیش ایرویز، لوفت هانزا، TAP، ترکیش ایرلاینز. به زودی: با بیش از 6000 سفارش، تعداد زیادی در سراسر جهان در راه هستند.

 

اولین مطالب آزمایشی من

۲ بازديد
این اولین مطالب آزمایشی وبلاگ من می باشد و به زودی حذف خواهد شد.
امروز ارتباط و تبادل اطلاعات نقش بسیار مهمی در رشد و فرهنگ مردم یک کشور و جامعه را دارد و وبلاگ یکی از راه های سریع انتقال اطلاعات و ارتباط مردم یک جامعه با هم می باشد .
شما به راحتی می توانید مطالب مورد علاقه , کارهای روزمره , علم و فرهنگ را در وبلاگ خود انتشار دهید و با سایر دوستان خود به گفتگو و تبادل نظر بپردازید .

دومین مطلب آزمایشی من

۲ بازديد
این دومین مطلب آزمایشی وبلاگ من هستش و به زودی این متن حذف خواهد شد .
وبلاگ چیست ؟
وبلاگ یا وب‌نوشت که به آن تارنوشت، تارنگار یا بلاگ و به زبان انگلیسی(Blog) هم می‌گویند، وبلاگ حاوی اطلاعاتی مانند: گزارش روزانه، اخبار، یادداشت‌های شخصی و یا مقالات علمی مورد نظر طراح آن است. وبلاگ ترکیبی از دو کلمۀ «web» و «log» به معنای ثبت وقایع روزانه است .مطالب وبلاگ بر مبنای زمانی که ثبت شده گروهبندی و به ترتیب از تازه‌ترین رخداد به قدیم ارائه می‌گردد. نویسندهٔ ویلاگ، وب‌نویس یا تارنویس نامیده می‌شود و ممکن است بیش از یک نفر باشد، وب‌نویس به گزارش مداوم رویدادها، خاطرات، و یا عقاید یک شخص یا یک سازمان می‌پردازد. واحد مطالب در وبلاگ،پست است، معمولاً در انتهای هر مطلب، برچسب تاریخ و زمان، نام نویسنده و پیوند ثابت به آن یادداشت ثبت می‌شود. فاصلهٔ زمانی بین مطالب وبلاگ لزوماً یکسان نیست و زمان نوشته ‌شدن هر مطلب به خواست نویسندهٔ وبلاگ بستگی دارد. مطالب نوشته شده در یک وبلاگ همانند محتویات یک وب‌گاه معمولی در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. در بیشتر موارد وبلاگ ها دارای روشی برای دسترسی به بایگانی یادداشت‌ها هستند (مثلاً دسترسی به بایگانی بر حسب تاریخ یا موضوع). بعضی از وبلاگ ها امکان جستجو برای یک واژه یا عبارت خاص را در میان مطالب به کاربر می‌دهند.